Thursday 5 January 2012

Hati Aku Tak Kebal

Biar benda yang sama akan terus jadi sama. Jangan ubah apa apa. Sahabat akan terus jadi sahabat. Untuk semakkan fikiran aku dengan benda lain, tunggu 5 atau 6 tahun lagi. Please.

Aku bukan multitasking. Tak boleh nak buat banyak benda dalam satu masa. Otak aku jugak tak suka fikir benda remeh macam ni, aku rasa, hold dulu bab bab macam ni. Tak sesuai.

Aku tak tahu, tapi kematangan dah buat aku jadi macam ni. Tiba tiba. Aku stay cool depan kau, itu yang membuatkan kau tak faham dengan apa yang aku rasa. Salah aku tak terus terang.

Aku ada banyak benda yang lagi utama sekarang ni. Hubungan dengan Allah, keluarga, belajar dan kawan. Aku hanya mintak kau doakan aku baik baik semuanya. Dan, sudah pasti aku juga akn melakukan yang sama untuk kau.

Seperti biasa, dialog antara otak dan hati takkan pernah berakhir. Hati aku tak sekebal otakku. Fikir orang sekeliling. Ini yang paling baik.

Kadang kadang kita kena utamakan orang sekeliling. Buat keluarga bahagia adalah perasaan yang paling bahagia untuk dirasa. Kau bahagia bila tengok senyuman keluarga kau. Aku harap kau faham.

Just leave me. Please. Sorry. Maaf. 

No comments:

Post a Comment