Monday 2 May 2011

RESEPI 8~Bila Buku bertemu Lima= BUKU LIMA

Assalamualaikum.
Hai kawan kawan lelaki dan perempuan serta sewaktu dengannya.
Aku dah sampia ke UIA ni pukul 2.30 petang tadi.*mencatat rekod paling awal sampai sebab tiket ets pukul 2 dah habis,so kena naik pukul 10 punya*. Ok,  ini sebagai pendahuluan sahaja. Entry ni aku nak cerita pasai aktiviti semasa cuti bersama rakan rakan sekolahku yang glamorous dahulu.

Setelah ber-message message pada malam jumaat keliwon, aku[pejah], farah hefny[paen] serta fatin farhanah[toon] telah mendecidekan diri untuk berjalan jalan serta menghabiskan duit ke Ipoh bandar Bouganvilla(betol ke eja?). Kami berhasrat untuk ke GM(?) pada hari Ahad;menunjukkan kami orang sibuk,kena plan sejak malam jumaat. Selepas ituuu..

Tibalah hari ahad iaitu hari buruh. Pada pukul 9.00 am tiba tiba si toon ni message aku dia tak dapat ikut atas sebab alasan yang kukuh. Di sebabkan si toon ni tak dapat nak ikut, maka aku dan paen telah sebulat suara seia sekata sehati sejiwa nak naik motor g ipoh. Jimat apa,in terms of : duit,masa dan tak payah nak duk dalam jam lama lama. Ada cerita lawak masa otw nak ke ipoh. Aku dengan paen boleh terlupa jalan nak ke GM. WTH?! Mungkin sebab kami ni terlalu lama bermastautin di negara orang, inilah yang jadi. Tapi dengan kepandaian serta kebijaksanaan kami berdua, kami berjaya juga sampa ke GM. Gudang kain kain dan tudung tudung. Paen seperti orang gila melihat tudung tudung di sana. Aku relax je la kann,*tipuu,padahal sama je dua dua ekor*.

Ni namanya Hana Tercongok

Setelah shopping beberapa helai tudung dan berlagak seperti Hana Tercongok, kami pon start enjen motor dan beralih arah ke Ipoh Parade.*mengimbau kenangan zaman sekolah*.Shopping lagi kat Ipoh parade,ada sale wo, tak syok ah sebab kitorang tak mandang duitnya. Namun aku telah membeli sehelai T-shirt I <3 Ipoh dan paen telah membeli beg akibat begnya telah dicuri oleh kak sallynya. Nah, tengok gambar budak budak comel :
Cun ah beg ni. grrrr

Memang habis perempuan lah kalau aku pakai baju ni

Di sana kami telah berjanji untuk berjumpa dengan emma dan suaminya,kamil dan tiba tiba terjumpa toon dan rakan karibnya, atiqah abu zarin[ab]. Rupa rupanya ab telah menjemput toon di rumah dan mengajaknya ke Parade. Ni gambar kami di Marry Brown, suami emma, Kamil telah bermurah hati belanja kami air dan french fries. haaaaa
Terselah keterujaan emma berjumpa dgn aku.

ini,kami ber-tiga. :D

Kesimpulannya, haritu adalah hari yg best. Thnx untuk semua.Lain kali kita keluaq lagi naa. Jalan pon dah hapai dah. Setakat ni je lah. Kepenatan duduk dalam train ktm yang rosak membuatkan aku takda mood untuk satu hari ni. Chow, bubbye.




No comments:

Post a Comment